Generel information om træning

Region Midtsjælland er den største region under Dansk Retrieverklub rent geografisk, og vi har rigtig mange medlemmer. Dette medfører naturligvis stor efterspørgsel efter træning på alle niveauer. Vi forsøger fra regionens side at oprette så mange hold som muligt, men må også erkende, at det kan være svært at tilfredsstille alle.

Vores instruktører, som er alle uddannet efter Region Midtsjællands uddannelsesplan, er frivillige (og ulønnede) - og de er også selv aktive hundeførere. De gør deres bedste og tager et par hold om året. Vi uddanner løbende nye instruktører i regionen for at leve op til efterspørgslen på træning.

Stig og Flemming

Generelle adgangskrav til træning i Region Midtsjælland

• Fører skal være medlem af Dansk Retriever Klub.  Bliv medlem Klik her
  • Hunden skal være færdigvaccineret
  • Hunden skal have en alm. ansvarsforsikring. Vær opmærksom på, at dit forsikringsselskab kan kræve en udvidet ansvarsforsikring, men det er ikke et krav i DRK.
  • Løbske tæver kan ikke deltage på træningshold.
  • Læs om de øvrige adgangskrav til træningshold under træningsbeskrivelserne.

Tilmelding til træning

Tilmelding til træningshold sker under Aktiviteter  nye hold annonceres også på forsiden af hjemmesiden.

Se endvidere træningsoversigten for region Midtsjælland.13 uger

Man kan selv tilmelde og afmelde sig i tilmeldingssystemet. Systemet lukker automatisk for tilmelding 2 dage før holdstart.

Eventuel afmelding skal derfor ske inden lukningen. Dette bedes venligst overholdt, så den ledige plads kan udnyttes af andre.

Når man har tilmeldt sig et træningshold modtager man en mail, som man bedes bekræfte. Tilmeldingen er først gældende, når den er bekræftet.

Ventelister

Der er åben tilmelding til hold. Dette betyder, at hvis holdet f.eks. består af 10 hunde, er de første 10 tilmeldte optaget på holdet, resten er sat på venteliste til holdet.

Hvis nogen af de 10 tilmeldte melder fra, vil den øverste på ventelisten rykke op på holdet.

De hunde, som står på ventelisten, og som ikke kommer med på holdet, vil ikke automatisk blive overført til et nyt hold.

Træning

Eventuelle spørgsmål vedr. træning kan rettes til Træningsudvalget.